Vanliga frågor

Hur kan jag betala i butiken?

Du kan betala säkert i butiken med kort, faktura eller Swish.

 

Hur lång är leveranstiden?

Vår vanliga leveranstid är mellan 2 - 5 arbetsdagar. OBS! Beställningar som har lagts under helgen skickas tidigast på måndagen veckan efter.

 

Kan jag lägga till/ta bort produkter från min beställning?

Skicka ett mail till order@oddlysocks.se så ordnar vi det.

 

Vem betalar fraktkostnaden vid retur?

Som kund betalar du själv frakten för din retur.

Ej uthämtade paket
Varor som ej hämtas ut från ombudet inom en viss tid, returneras automatiskt till oss. För alla dessa paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150 SEK. I dessa fall återbetalas inte heller fraktkostnaden till dig.

 

Vad behöver jag fylla i för min retur?

I paketet som du returnerar ber vi dig att bifoga en lapp där ditt ordernummer framgår tillsammans med en kort beskrivning av anledningen till returen (ex. att du önskar byta storlek eller inte vill behålla varan/varorna).

 

Vart skickar jag min retur?

Returadress:

Oddlysocks 

Torpvägen 19, 147 63 Uttran

OBS - Retur skickas som brev till brevlåda - ej till ombud.

 

Kan jag beställa utanför Sverige?

Javisst, men fraktkostnaden blir då högre.

 

Vad kostar frakten?

På ordrar upp till 500 kr tillkommer en fraktkostnad på 59 kr (Gäller leverans inom Sverige, Danmark, Finland & Norge)

Frakt inom övriga Europa - 99 kr

 

Erbjuder ni fri frakt?

För att få fri frakt behöver din beställning överstiga 500 kr.

Fri frakt vid köp för 500 kr gäller enbart för leveranser inom Sverige, Danmark, Finland och Norge.

För att få fri frakt till övriga delar av världen behöver ordervärdet överstiga 2000 kr.